ˆ

Struktura organizacyjna

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego

Informacja ogłoszona dnia 2012-04-16 19:41:51 przez Zasilenie Danymi

Informacja dodana do BIP w ramach etapu Zasilenie Danymi projektu Lubuski e-Urząd

Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego jest Pani
 
Magdalena Muzika
 
--------------------------------------------------------------------------------
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
  • rejestracja stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu,
  • aktualizacja rejestru PESEL,
  • występowanie o nadanie numeru PESEL w przypadku urodzenia na terenie Gminy,
  • odtwarzanie aktów stanu cywilnego,
  • wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do prowadzonej przez Urząd księgi stanu cywilnego,
  • wydawanie odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego i zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, prowadzenie ewidencji wydanych odpisów wraz z ewidencją pobranej opłaty skarbowej,
  • wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
  • występowanie do sądu w sprawach unieważnienia, sprostowania lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
  • uzupełnienie aktu stanu cywilnego, gdy nie zawiera danych wymaganych przez prawo o aktach stanu cywilnego w przypadkach gdy uzupełnienie aktu nie należy do sądu lub prostowanie aktu stanu cywilnego gdy zawiera dane niezgodne ze stanem faktycznym,
  • wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa według prawa polskiego,
  • przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
  • wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
  • wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączającym zawarcie małżeństwa,
  • występowanie do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
  • wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
  • organizowanie uroczystości rodzinnych związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego  oraz urodzin (powyżej 100 lat),
  • sporządzanie testamentów

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Iłowa
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Małgorzata Kondraciuk
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-04-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Małgorzata Kondraciuk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-04-16 19:29:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-04-16 19:41:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-11-14 13:04:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4021 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony